Wyniki realizacji badań i analiz w projektach BRIK zostały zaprezentowane na międzynarodowej konferencji ICCESEN 2022
Część dotychczasowych wyników badań i analiz w projektach BRIK zostało zaprezentowanych na międzynarodowej konferencji naukowej ICCESEN 2022 (9th International Conference on Computational and Experimental Science and Engineering), która odbyła się w dniach 28-31.10.2022 r. w Kemar-Antalya w Turcji. Zachęcamy do zapoznania się z prezentacjami, które dotyczą zagadnień ograniczenia poziomu wibracji i hałasu od ruchu pojazdów kolejowych poprzez zastosowanie prototypowych izolatorów wibroakustycznych w konstrukcji nawierzchni torowej. W prezentacjach przedstawione są badania dynamiczne metodą impulsową fragmentów strukturalnych nawierzchni kolejowej o konstrukcji podsypkowej.
"Full Scale Impulse Tests on a Track Structure Equipped with Static and Dynamic Rail Dampers" (Autorzy: Kraśkiewicz Cezary, Zbiciak Artur, Mossakowski Przemysław, Wasilewski Kacper, Długołęcki Andrzej).
"Full Scale Impulse Tests on a Ballasted Track Structure Equipped with Under Sleeper Pads and Under Ballast Mats" (Autorzy: Zbiciak Artur, Kraśkiewicz Cezary, Mossakowski Przemysław, Wasilewski Kacper, Długołęcki Andrzej)
Zakład Mechaniki Teoretycznej, Mechaniki Nawierzchni i Dróg Szynowych jest jednostką wiodącą na Politechnice Warszawskiej w zakresie realizacji dwóch projektów badawczo rozwojowych BRIK (Badania i Rozwój Innowacji Kolejowych):
- Projekt InRaViS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i budynków przed drganiami od ruchu kolejowego”, Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Artur Zbiciak.
- Projekt InRaNoS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i środowiska przed hałasem od ruchu kolejowego". Kierownik projektu: dr inż. Cezary Kraśkiewicz
Finansowanie projektów BRIK realizowane jest ze środków europejskich (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój) oraz Spółki PKP PLK S.A.