Zagadnienia naukowo-badawcze podejmowane w ZMTiMNK
- Drgania elementów konstrukcji inżynierskich wywołane ruchomymi obciążeniami
- Dynamika i pełzanie nawierzchni drogowo-lotniskowych i kolejowych, z uwzględnieniem sprężysto-lepko-plastycznych własności materiałów
- Modelowanie konstytutywne materiałów o nieklasycznych właściwościach (np. stopy z pamięcią kształtu SMA)
- Symulacje MES zderzeń pojazdów, odporność zderzeniowa autobusów (we współpracy z CIAL)
http://www.eng.fsu.edu/~wekezer/crashworthiness.html - Wytężenie, nośność i trwałość konstrukcji nawierzchni komunikacyjnych (zastosowanie metod mechanistycznych) (PREZENTACJA)
- Metody obliczeniowe (analityczne i numeryczne, w tym MES) w analizie nawierzchni komunikacyjnych
- Analiza konstrukcji w warunkach pożarowych (w ramach COST Action TU0904 - Integrated Fire Engineering and Response
http://people.fsv.cvut.cz/www/wald/fire/ifer/index.htm - Stateczność konstrukcji inżynierskich
- Konstrukcje inżynierskie i budowlane poddane obciążeniom wyjątkowym.
Wykorzystywane oprogramowanie naukowo inżynierskie:
ABAQUS, LS-Dyna, LS-OPT, ANSYS, STAR CCM+, Patran, MATLAB, COMSOL, Simulink, Mathematica, Mathcad, Maple.
Opieka naukowa nad wykorzystaniem wydziałowego klastra obliczeniowego CIVIL
http://netwiki.il.pw.edu.pl/index.php/Klaster_civil
SEMINARIUM
PROBLEMY BADAWCZO NAUKOWE W INŻYNIERII DRÓG I MOSTÓW
Prezentacja działalności ZMTiMNK