W ramach realizacji badań i analiz w projektach BRIK powstało dziewięć publikacji naukowych w wysoko punktowanych czasopismach naukowych
Zakład Mechaniki Teoretycznej, Mechaniki Nawierzchni i Dróg Szynowych jest jednostką wiodącą na Politechnice Warszawskiej w zakresie realizacji dwóch projektów badawczo rozwojowych BRIK (Badania i Rozwój Innowacji Kolejowych):
1) Projekt InRaViS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i budynków przed drganiami od ruchu kolejowego”, Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Artur Zbiciak.
2) Projekt InRaNoS: „Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i środowiska przed hałasem od ruchu kolejowego". Kierownik projektu: dr inż. Cezary Kraśkiewicz.
Finansowanie projektów BRIK realizowane jest ze środków europejskich (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój) oraz Spółki PKP PLK S.A.
Dotychczas w ramach realizacji badań i analiz w projektach BRIK powstało dziewięć publikacji naukowych w wysoko punktowanych czasopismach z listy Web of Science oraz Scopus (w tym w czasopismach z Impact Factor). Zachęcamy do zapoznania się z artykułami, które dotyczą zagadnień ograniczenia poziomu wibracji i hałasu od ruchu pojazdów kolejowych poprzez zastosowanie prototypowych izolatorów wibroakustycznych w konstrukcji nawierzchni torowej.
Publikacje w czasopiśmie "Construction and Building Materials" (140 pkt.; IF 2021 = 7,693):
1) An accurate method for fast assessment of under slab mats (USM) performance in ballastless track structures
2) Resistance to severe environmental conditions of prototypical recycling-based under ballast mats (UBMs) used as vibration isolators in the ballasted track systems
Publikacje w czasopiśmie "Materials" (140 pkt.; IF 2021 = 3,748):
1) A Novel Approach to the Analysis of Under Sleeper Pads (USP) Applied in the Ballasted Track Structures
2) Laboratory Tests and Analyses of the Level of Vibration Suppression of Prototype under Ballast Mats (UBM) in the Ballasted Track Systems
3) Analysis of the Influence of Fatigue Strength of Prototype Under Ballast Mats (UBMs) on the Effectiveness of Protection against Vibration Caused by Railway Traffic
4) Study on Possible Application of Rubber Granulate from the Recycled Tires as an Elastic Cover of Prototype Rail Dampers, with a Focus on Their Operational Durability
Publikacje w czasopiśmie "Archives of Civil Engineering" (100 pkt.):
1) Experimental research on fatigue strength of prototype under sleeper pads used in the ballasted rail track systems
2) Laboratory tests of resistance to severe environmental conditions of prototypical under sleeper pads applied in the ballasted track structures
3) Experimental identification of dynamic characteristics of a track structure influencing the level of noise emission